Sepolcro barone Marco Trigona, XVII sec., Cattedrale, Piazza Armerina
Sepulcher baron Marco Trigona, 17th century, Cathedral, Piazza Armerina

sabato 7 giugno 2014

Lu dialettu sicilianu / 1

Frontespizio del Settimanale palermitano di poesia dialettale*
Un'ode del piazzese Girolamo Giusto alla lingua della Nazione Siciliana

 

Lu dialettu sicilianu


Caru dialettu miu sicilianu
di li figghi di Roma lu chiù finu,
chi quannu c'era ancora lu Latinu,
'n Sicilia si parlava 'Talianu;

mi pari ciaramedda, e marranzanu,
quannu sentu cantari a un cuntadinu,
ma 'mbucca a Di Simuni si' viulinu,
arpa sunata cu valenti manu.

Lingua di genti, ca nun c'è l'aguali
pi purizza, buntàti e sintimentu,
e 'ntutti l'arti mastra giniali;

comu d'ogni tirannu ha triunfatu
cu' ti parla, accussì da lu ducentu
bedda nascisti, e sempri 'n tronu ha' statu.

Girolamo Giusto, 1933

*Era un giornale d'informazione poetico-culturale-dialettale fondato e diretto a Palermo nel 1926 da Giuseppe DENARO. Ne posseggo una copia perché me l'ha lasciato mio nonno Tatano MARINO ALBANESE sul quale aveva scritto qualche sua poesia.
Gaetano Masuzzo/cronarmerina 

2 commenti:

  1. bella questa poesia ,mi fa sentire orgogliosa di essere cittadina piazzese ;mi emoziona il fatto che molti hanno sentito questo sentimento di grandezza della nostra cittadina

    RispondiElimina
  2. bella questa poesia ,mi fa sentire orgogliosa di essere cittadina piazzese ;mi emoziona il fatto che molti hanno sentito questo sentimento di grandezza della nostra cittadina

    RispondiElimina